Odpowiedzi

2009-09-28T18:59:43+02:00
A) 1*15*100*4*24
--------------------------- = 20
6*4*1*15*25

po skroceniu niektorych liczb wyszlo 20 ;)


b)
0,4 = 2/5
1,4 = 7/5

2*7*3*1*10
------------------ = 6/10= 3/5
5*5*4*7*1

tu tez skracasz

c)
6,6= 6 3/5 = 33/5

33*9*5*8*1
----------------- = 3/10
5*40*6*11*3

tu tak samo ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-28T19:06:31+02:00
A)
¹/₆ × 3 ³/₄ × 100 × ⁴/₁₅ × ²⁴/₂₅=
=¹/₆ × ¹⁵/₄ × 100 × ⁴/₁₅ × ²⁴/₂₅=
=¹⁵/₄× ⁴/₁₅× 100 ×¹/₆ × ²⁴/₂₅=
=100×⁴/₂₅=100×¹⁶/₁₀₀=16

b)
0,4 × 1,4 × ³/₄ × ¹/₇ × 10=
=²/₅×⁷/₅׳/₄ × ¹/₇×10=
=²/₅׳/₄×⁷/₅×¹/₇×10=
=⁶/₂₀×¹/₅×10=
=⁶/₁₀₀×10=
=⁶/₁₀=0,6

c)
6,6 × ⁹/₄₀ × ⁵/₆ × ⁸/₁₁ × ¹/₃=
=³³/₅×⁹/₄₀×⁵/₆×⁸/₁₁×¹/₃=
=³³/₅×⁵/₆×⁹/₄₀×¹/₃×⁸/₁₁=
=³³/₆׳/₄₀×⁸/₁₁=
=³³/₈₀×⁸/₁₁=
=³³/₁₁₀