1.oblicz:
90 stopni
np.:360-30=330

2.kąt abc ma miarę 30 stopni,kąt dbc-25stopni.Jaką miarę może mieć kąt wklęsły dba/rozpatrz dwa przypadki.

3.podaj miarę kąta,o jakich obraca się minutowa wskazówka zegara w ciągu:
a)kwadransa b)pól godziny c)3 kwadransów

4.podaj miarę kąta,o jakich obraca się godzinowa wskazówka zegara w ciągu:
a)godziny b)7 godzin c)pół godziny.


5.Twoja koleżanka nie była w szkole.Masz jej wyjaśnić przez telefon jaki kąt nazywamy kątem wklęsłym.napisz(krótko) powiedziałabyś koleżance.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:57:18+01:00
1.360 stopni- 90stopni=270stopni

2. 360stopni-30stopni=330stopni
360stopni-25stopni=335stopni

3.a)90stopni b)180stopni c)270stopni

4.a) 30 stopni b)210stopni c)15stopni

5.kąt wklęsły ma więcej niż180 stopni , i mniej niż 360 stopni .

miałam taką samą pracę domową , więc wiem że napewno jest dobrze .
pozdawiam .Pola.
2 5 2
2010-01-17T20:04:39+01:00
1.
360°-90°=270°

2.
360°-30°=330°
360°-25°=335°

3.
a)30°×3=90°
b)90°×2=180°
c)90°×3=270°

4.
a)90°÷3=30°
b)30°×7=210°
c)90°÷6=15°

5.Kąt wklęsły ma mniej niż 360°, a więcej niż 180°.
1 1 1
2010-01-17T23:57:06+01:00
1.360 °- 90° =270°
2.
360°-30°=330°
360°-25°=335°
3.
a)90°
b)180°
c)270°
4.
a) 30 °
b)210°
c)15°
5.kąt wklęsły 180 °> 360 °.

1 1 1