Zad.1
Rozwiąż układy równań.
a)
x+y kreska ułamkowa 2 - x trzecich =4
x-y kreska ułamkowa 2 +y trzecich = -3

Zad.2
Rozwiąż podane układy równań dowolną metodą.
a)
{3(x-y)+4x=8
{3(x-5y)=5-9y


b)
{3(2x-1)+4(y-2)=9
{2(5x-1)+3y=5(3x+y)+2


potrzebne mi to na dziś!!! i dobrze zrobione oczywiście i piszcie którą metodą robiliście!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-17T17:26:12+01:00
Zadanie 2.
{3(x-y)+4x=8
{3(x-5y)=5-9y
3x-3y+4x=8
3x-15y=5-9y
3x-3y+4x=8
3x-6y=5
7x-3y=8 / pomnóż razy -2
3x-6y=5
-14x +6y=16
3x-6y=5
-11x=21 /-11
x=1,9



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:38:20+01:00
Zad.1
Rozwiąż układy równań.
a)
{ x+y kreska ułamkowa 2 - x trzecich = 4 / *6
{ x-y kreska ułamkowa 2 +y trzecich = -3 / *6

{ 3(x+y) - 2x = 24
{ 3(x-y) + 2y = -18

{ 3x + 3y - 2x = 24
{ 3x - 3y + 2y = -18

{ x + 3y = 24
{ 3x - y = -18

{ x = 24 - 3y
{ 3(24 - 3y) - y = -18

{ x = 24 - 3y
{ 72 - 9y - y = -18

{ x = 24 - 3y
{ -10y = -18 - 72

{ x = 24 - 3y
{ -10y = -90 / : (-10)

{ x = 24 - 3y
{ y = 9

{ x = 24 - 27
{ y = 9

{ x = -3
{ y = 9


Zad.2
Rozwiąż podane układy równań dowolną metodą.
a)
{3(x-y)+4x=8
{3(x-5y)=5-9y

{ 3x - 3y + 4x = 8
{ 3x - 15y = 5 - 9y

{ 7x - 3 y = 8
{ 3x - 15y + 9y = 5

{ 7x - 3y = 8 / * (-2)
{ 3x - 6y = 5

{ -14x + 6y = -16 / +
{ 3x - 6y = 5 / (dodajemy stronami)

-14x + 6y + 3x - 6y = -16 + 5
-11x = -11 / : (-11)
x = 1

podstawiamy np. do pierwszego równania

7 - 3y = 8
-3y = 1 / : (-3)
y = - 1/3

{ x = 1
{ y = - 1/3

b)
{3(2x-1)+4(y-2)=9
{2(5x-1)+3y=5(3x+y)+2

{ 6x - 3 + 4y - 8 = 9
{ 10x - 2 + 3y = 15x + 5y + 2

{ 6x + 4y = 9 + 11
{ 10x + 3y - 15x - 5y = 2 + 2

{ 6x + 4y = 20 / :2
{ -5x - 2y = 4

{ 3x + 2y = 10 / +
{ -5x - 2y = 4 / (dodajemy stronami)

3x + 2y - 5x - 2y = 10 + 4
-2x = 14 / : (-2)
x = -7

podstawiamy np. do pierwszego równania

-21 + 2y = 10
2y = 10 + 21
2y = 31 / :2
y = 15,5

{ x = -7
{ y = 15,5