GEOMETRIA.
Z drutu o długości 90 cm zrobiono szkielet graniastosłupa prawidłowego trójkątnego, w którym krawędź boczna jest dwa razy dłuższa od krawędzi podstawy. Oblicz długości krawędzi tego graniastosłupa.

Bardzo proszę o szybką odpowiedź (25p. czeka...)

3

Odpowiedzi

2010-01-17T17:17:54+01:00
X= krawędź podstawy
6x= ilość krawedzi podstawy

y=krawędź boczna
y=2x
3y= ilość krawedzi bocznych
3y=3×2x=6x

6x+6x=90cm
12x=90
x=90:12
x=7,5cm
2x=2×7,5=15cm
odp. graniastosłup ma w podstawie krawedzie =7,5cm a boczne=15cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:18:02+01:00
X-długość krawędzi podstawy
3x+3x+6x=90
12x=90
x=7,5cm
7,5cm*2=15cm
krawędź podstawy ma 7,5cm a boczna 15cm
2010-01-17T17:18:56+01:00
X - krawędź podstawy
2x - krawędź boczna
6x + 3 razy 2x = 90
6x + 6x = 90
12x = 90
x = 90/12 = 7,5 cm
2x = 7,5 razy 2 = 14 cm
krawędź podstawy = 7,5 cm
krawędź boczna = 15 cm