Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:18:37+01:00
* 1908 Połów gwiazd
* 1910 W kalejdoskopie
* 1910 Romantyczne historie
* 1910 Rzeczy wesołe
* 1911 Zabawa w szczęście
* 1912 Szewc Kopytko i kaczor Kwak
* 1913 Awantury arabskie
* 1914 Straszliwe przygody
* 1915 Perły i wieprze
* 1916 Bardzo dziwne bajki (Bajka o królewnie Marysi, o czarnym łabędziu i o lodowej górze, Szewc Kopytko i kaczor Kwak, O tym jak krawiec Niteczka został królem, Dzielny Janek i jego pies)
* 1917 Po mlecznej drodze
* 1919 Piosenki żołnierskie
* 1919 Słońce w herbie
* 1925 Bezgrzeszne lata
* 1928 O dwóch takich, co ukradli księżyc – na jej podstawie nakręcono film fabularny i serial animowany
* 1929 Listy zebrane
* 1930 Przyjaciel wesołego diabła – na jej podstawie nakręcono dwa filmy i serial
* 1932 Panna z mokrą głową – na jej podstawie nakręcono film i serial telewizyjny
* 1933 Skrzydlaty chłopiec
* 1933 Mały chłopiec
* 1934 Uśmiech Lwowa
* 1935 Wyprawa pod psem
* 1935 Wielka brama
* 1936 Złamany miecz
* 1937 Awantura o Basię – na jej podstawie nakręcono dwa filmy i serial
* 1937 Nowe bajki tego roku
* 1937 Szatan z siódmej klasy – na jej podstawie nakręcono dwa filmy i serial, który jest już emitowany
* 1939 Za króla Piasta Polska wyrasta
* 1939 Kartki z kalendarza
* 1946 List z tamtego świata
* 1957 Szaleństwa panny Ewy – na jej podstawie nakręcono film kinowy i serial telewizyjny

* Ballada o św. Jerzym
* Człowiek znaleziony nocą
* Dusze z papieru
* Dziewięć kochanek kawalera Dorna
* Król Azis
* Moje listy
* Narodziny serca
* O duchach, diabłach i kobietach
* Orlice
* Pieśń o Ojczyźnie
* Radosne i smutne
* Romantyczne i dziwne powieści
* Śmieszni ludzie
* Wycinanki
* Ze środy na piątek
* Żywot Pani
* Fatalna szpilka
* Legenda o św. Jerzym
* Liryki
* Listy zakopiańskie
* Listy ze Lwowa
* O tym, jak krawiec Niteczka został królem
* Poezje
* Poezje wybrane
* Smętne ballady
* Śpiewający diabeł
* Wesoły zwierzyniec

Z Marianem Walentynowiczem:

* 1933 120 przygód Koziołka Matołka (120, bo jest 120 obrazków, a pod każdym czterowierszowa zwrotka ośmiozgłoskowcem)
* 1933 Druga księga przygód Koziołka Matołka
* 1934 Trzecia księga przygód Koziołka Matołka
* 1934 Czwarta księga przygód Koziołka Matołka
* 1935 Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki
* 1936 Fiki-Miki dalsze dzieje, ten kto czyta, ten się śmieje
* 1937 O wawelskim smoku
* 1938 Wanda leży w naszej ziemi
* 1938 Na nic płacze, na nic krzyki, koniec przygód Fiki-Miki
* 1960 Legendy krakowskie (łączne wydanie O wawelskim smoku i Wandzie)
* 1964 Wydanie łączne Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki
* 1969 Wydanie łączne Przygody Koziołka Matołka
2010-01-17T17:19:04+01:00
Książki Kornela Makuszyńskiego

1908 Połów gwiazd
1910 W kalejdoskopie
1910 Romantyczne historie
1910 Rzeczy wesołe
1911 Zabawa w szczęście
1912 Szewc Kopytko i kaczor Kwak
1913 Awantury arabskie
1914 Straszliwe przygody
1915 Perły i wieprze
1916 Bardzo dziwne bajki (Bajka o królewnie Marysi, o czarnym łabędziu i o lodowej górze, Szewc Kopytko i kaczor Kwak, O tym jak krawiec Niteczka został królem, Dzielny Janek i jego pies)
1917 Po mlecznej drodze
1919 Piosenki żołnierskie
1919 Słońce w herbie
1925 Bezgrzeszne lata
1928 O dwóch takich, co ukradli księżyc – na jej podstawie nakręcono film fabularny i serial animowany
1929 Listy zebrane
1930 Przyjaciel wesołego diabła – na jej podstawie nakręcono dwa filmy i serial
1932 Panna z mokrą głową – na jej podstawie nakręcono film i serial telewizyjny
1933 Skrzydlaty chłopiec
1933 Mały chłopiec
1934 Uśmiech Lwowa
1935 Wyprawa pod psem
1935 Wielka brama
1936 Złamany miecz
1937 Awantura o Basię – na jej podstawie nakręcono dwa filmy i serial
1937 Nowe bajki tego roku
1937 Szatan z siódmej klasy – na jej podstawie nakręcono dwa filmy i serial, który jest już emitowany
1939 Za króla Piasta Polska wyrasta
1939 Kartki z kalendarza
1946 List z tamtego świata
1957 Szaleństwa panny Ewy – na jej podstawie nakręcono film kinowy i serial telewizyjny
Ballada o św. Jerzym
Człowiek znaleziony nocą
Dusze z papieru
Dziewięć kochanek kawalera Dorna
Król Azis
Moje listy
Narodziny serca
O duchach, diabłach i kobietach
Orlice
Pieśń o Ojczyźnie
Radosne i smutne
Romantyczne i dziwne powieści
Śmieszni ludzie
Wycinanki
Ze środy na piątek
Żywot Pani
Fatalna szpilka
Legenda o św. Jerzym
Liryki
Listy zakopiańskie
Listy ze Lwowa
O tym, jak krawiec Niteczka został królem
Poezje
Poezje wybrane
Smętne ballady
Śpiewający diabeł
Wesoły zwierzyniec
Z Marianem Walentynowiczem:

1933 120 przygód Koziołka Matołka (120, bo jest 120 obrazków, a pod każdym czterowierszowa zwrotka ośmiozgłoskowcem)
1933 Druga księga przygód Koziołka Matołka
1934 Trzecia księga przygód Koziołka Matołka
1934 Czwarta księga przygód Koziołka Matołka
1935 Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki
1936 Fiki-Miki dalsze dzieje, ten kto czyta, ten się śmieje
1937 O wawelskim smoku
1938 Wanda leży w naszej ziemi
1938 Na nic płacze, na nic krzyki, koniec przygód Fiki-Miki
1960 Legendy krakowskie (łączne wydanie O wawelskim smoku i Wandzie)
1964 Wydanie łączne Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki
1969 Wydanie łączne Przygody Koziołka Matołka
2010-01-17T17:29:22+01:00
Awantura o Basię
Szatan z siódmej klasy
Szaleństwa panny Ewy
O dwóch takich, co ukradli księżyc
Przyjaciel wesołego diabła
Awantury i wybryki małej małpki Fiki Miki
Panna z mokrą głową
; )