Odpowiedzi

2009-09-28T19:06:25+02:00
Gdy światło białe przechodzi przez siatkę dyfrakcyjną to powstaje tzw widmo, czyli widzimy wiele kolorów.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T19:07:03+02:00
Kiedy skierujemy na siatkę dyfrakcyjną światło białe zobaczymy na ekranie biały prązęk zerowego rzędu ( środkowy prązek), następne kolejne rzędy (prazki wyzszych rzędów) będą kolorowe i symetryczne do prązka pierwszego rzędu (czyli środkowego). Warto pamiętać ze im wieksza długośc fali padającego światła, tym kąt pod którym się rozchodzi światło po przejściu przez siatkę jest większy jak i o tym, że swiatło czerwone doznaje wiekszego odchylenia niż fioletowe.
2 4 2