Zadanie 1 )
Podaj nowe ceny { oblicz }

Komputer - 3600,00 zł { skreślona cena }
Obniżka o 30 %

Rower - 650,00 zł { skreślona cena }
Podwyżka o 4 %

Zadanie 2 )
Długość boku kwadratu zwiększono o 10%. O ile procent zwiększy się obwód kwadratu?

Zadanie 3 )
Przyjmijmy że promień równikowy kuli ziemskiej wynosi 6 378 km. Ile kilometrów wynosi średnica planety Mars, jeżeli jest ona o 47% krótsza od średnicy kuli ziemskiej?

Zadanie 4 )
Pan Cezary miał w swoim barze 140 szklanek. Niestety, w czasie zmywania potłukł 5% szklanek. Ile szklanek ma teraz pan Cezary?

Proszę o obliczenia.
Z góry dzięki.
Czekam na odpowiedzi, obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-01-17T17:26:52+01:00
1)
3600*0,3=1080

650:4=162,5
650-162,5=487.5

4)
140*0,05=7
140-7=133
a tych dwuch nie umiem ;D
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:34:00+01:00
Zad.1

3600 - 100%
x - 70%

x=3600*70/100
x = 2520 zł

Odp. Komputer kosztował 2520 zł.

650 - 100%
x - 104%

x=650*104/100
x = 676

Odp. Rower kosztował 676 zł.

zad. 3

r=6 378
średnica = 6 378*2
średnica = 12756

12756 - 100%
x - 53%

x=12756*53/100
x = 6760,68 km

Odp. Średnica Marsa wynosi 6760,68 km

zad. 4

140 - 100%
x - 5%

x=140*5/100
x = 7

140 - 7 = 133

Odp. Pan Cezary ma teraz 133 szklanki.

(dzielenie pod kreską ułamkową; procentów w działaniu nie pisałem bo się skracają)
1 5 1
2010-01-17T17:39:37+01:00
1. Komputer 3600-3*360=3600-1080=2520 zł
Rower 650+4*6,50=650+26=676 zł

2. Obwód kwadratu zwiększy się o 10 %

3. 6378*2-(40%+7%)=12756+(5102,4+892,5)=12756-5994,9=6761,1 km

4. 140-5%=140-7=133 szklanki
1 1 1