Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:22:52+01:00
X-ilość malin zebranych przez alinę
y- ilość malin zebranych przez balladynę

x+y=12,5kg
x+20%x+y-20%y=13kg

x=12,5-y
1,2x+0,8y=13
1,2(12,5-y)+0,8y=13
15-1,2y+0,8y=13
-0,4y=-2
y=5kg

x=12,5-y=12,5-5=7,5kg
Alina zebrała 7,5kg a Balladyna 5kg, czyli więcej zebrała Alina
2010-01-17T17:29:37+01:00
X - alina
y - balladyna

x + y = 12,5 / * (-1,2)
4/5x + 1,2y = 13

-1,2x - 1,2y = -15
0,8 x + 1,2 y = 13

-0,4x = -2/:(-0,4)
x = 5

---------
x = 5
x+y = 12,5

x = 5
y = 12,5 - 5

x = 5
y = 7,5

Alina zebrała 5 kg a Balladyna 7,5kg.