Do Muzeum Narodowego w Warszawie, na wystawę malarstwa polskiego przyjechały dwie wycieczki.W jednej uczestniczyło trzy razy więcej osób
niż w drugiej.Razem przyjechało 168 osób.Ile osób uczestniczyło w każdej z wycieczkek.
trzeba wykorzystać równania

prosze pomóżcie to ma być na jutro

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T17:23:57+01:00
X+3x=168
4x=168
x=42

W jednej wycieczce były 42 odoby, w drugiej 126. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:34:37+01:00
3x - liczba osób w pierwszej wycieczce
x - liczba osób w drógiej wycieczce

x + 3x = 168
4x = 168 | podzielić na 4
x = 42
3x = 126

w pierwszej wycieczce było 126 osób a w drugiej 42
2010-01-17T22:54:53+01:00
Do Muzeum Narodowego w Warszawie, na wystawę malarstwa polskiego przyjechały dwie wycieczki.W jednej uczestniczyło trzy razy więcej osób
niż w drugiej.Razem przyjechało 168 osób.Ile osób uczestniczyło w każdej z wycieczkek.


x- liczba uczestników pierwszej wycieczki
3*x=3x- liczba uczestników drugiej wycieczki
razem:168

x+3x=168
4x=168 /:4
x=168:4
x=42

3*42=126

spr.126+42=168
odp. W jednej były 42 osoby, a w drugiej 126 osób