Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T17:27:09+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna

x= y+28
x-2= 3 (y-2)

x-y=28
x-3y= -4

-x+y=-28
x-3y=-4

-2y=-32
y=16

16+28=44

Syn ma 16 lat, ojciec 44. :)

Odpowiedź powyżej jest zła, mozesz to sprawdzic .:)
2010-01-17T23:03:15+01:00
Ojciec jest starszy o 28 lat od syna. 2 lata temu był od niego trzykrotnie starszy. Ile lat ma ojciec a ile syn??? Ułóż układ równań i rozwiąż.

x-wiek syna
y-wiek ojca

y=x+28
3(x-2)=y-2

y-x=28
3x-6=y-2

y-x=28
-y+3x=4
---------
2x=32
x=16
y=44
Ojciec 44, a syn16 lat