Mam takie zadanie (''Słowa na czasie'' ćwiczeniówka zad.1/12)
Zastąp wymienione stwierdzenia odpowiednimi związkami frazeologicznymi ze słowami 'prawda' lub 'kłamstwo'. W każdym związku powinien się znaleźć jeden z podanych wyrazów:
oliwa, oczy, nogi;
1. Kłamstwo szybko wychodzi na jaw.
...............................................
2.Prawda wcześniej czy później wyjdzie na jaw.
...............................................
3.Trudno jest znieść niepochlebną, ale prawdziwą opinię na swój temat.
...............................................


*tak sobie myślę że chyba z tym 'nogi' to będzie: Kłamstwo ma krótkie nogi tylko gdzie to dopasować?

PROSZĘ O POMOC I Z GÓRY DZIĘKI ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-17T17:34:09+01:00
1 Kłamstwo ma krótkie nogi.
2 Oliwa zawsze na wierzch wypływa.
3 Prawda w oczy kole.
37 4 37
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T17:34:22+01:00
1. Kłamstwo szybko wychodzi na jaw.
Kłamstwo ma krótkie nogi.
2.Prawda wcześniej czy później wyjdzie na jaw.
Oliwa sprawiedliwa.
3.Trudno jest znieść niepochlebną, ale prawdziwą opinię na swój temat.
Prawda w oczy kole.
52 4 52
Dziękuję Ci! :)
W 2 chyba powinno być Oliwa sprawiedliwa zawsze na wierzch wypływa