Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:43:11+01:00
1) Cechy religii greckiej:
a) antropomorfizm- nadawanie bogom postaci i cech ludzkich
b) politeizm- wielobóstwo

2) Świat Bogów greckich

3) Mity greckie- opowieści o bogach i herosach, które zapoczątkowały rozwój literatury greckiej, a tym samym europejskiej. Do najbardziej znanych mitów należą mity o:
- wojnie trojańskiej
- Heraklesie
- Tezeuszu i Minotaurze
- Dedalu i Ikarze
- wyprawie Argonautów
- Syzyfie
- Prometeuszu
- walce bogów z gigantami
- wedrówce Odyseusza

4) Formy kultu
a) budowa świątyń i posągów
b) ofiary krwawe (ze zwierząt) i bezkrwawe (wino, kwiaty, oliwa)
c) modlitwy błagalne
d) procesje- z których wyrósł teatr
e) igrzyska sportowe (np. w Olimpii)
f) misteria (uroczystości dla wtajemniczonych) np. w Eleusis w Attyce
g) słuchanie woli bogów, objawionej przez wyrocznie (np. w Delfach lub Dodonie)
2 3 2
2010-01-17T18:17:23+01:00
Politeizm, starożytni Grecy mieli specjalne miejsca kultów dla swoich Bogów np:
-Zeus-Olimpia, Dodona,
-Hera-Sparta, Mykeny,
-Posejdon-Ajgaj, Epidauros,
-Atena-Ateny,
1 1 1