Proszę o szybką odpowiedz bardzo ważne !!!

Za pomocą układu równań

W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 cm krótsza podstawa i ramiona mają jednakową długość. Stosunek długości podstawy tego trapezy wynosi 3 :2. Oblicz długość ramienia

2

Odpowiedzi

2010-01-17T17:51:05+01:00
W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 cm krótsza podstawa i ramiona mają jednakową długość. Stosunek długości podstawy tego trapezy wynosi 3 :2. Oblicz długość ramienia
Ob= a+b+2c, gdzie ai b-podstawy a c-ramię
a=c
a/b=3/2

Ob= c+b+2c= 3c+b
a/b=3/2 czyli 2a=3b stąd b= 2/3 a=2/3 c wstawiamy do obwodu

27 cm= 3c+2/3 c= 11/3 c
27cm=11/3 c/*3/11
81/11 cm=c
7 4/11cm= c - długość ramienia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:48:12+01:00
Ob=27cm
x-dlugosc krotszej podstawy i ramiona
y-dlugosc dluzszej podstawy

y=3/2x
3x+y=27

y=1,5x
3x+1,5x=27

y=1,5x
4,5x=27

y=1,5x
x=6

y=9
x=6

odp.dlugosc ramienia rowna sie dlugosc krotszej podstawy tak wiec dlugosc ramienia wynosi 6cm.