Ułóż równanie

diagramy przedstawiaja rozklad zyskow ktore przyniosla sprzedaz odziezy damskiej i meskiej uszytej przez zaklad krawiecki antonina w ciagu roku. na spodniach firma zarobilaA 40 TYS ZL, A NA PLASZCZACH 120 TYS zl. jaki byl laczny zysk firmy ?

diagram 1:

odziez.meska

spodnie - 20 %

plaszcze - 30 %

odziez.zenska

spodnie - 10 %

plaszcze - 40 %

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:57:07+01:00
X - całkowity zysk z odzieży męskiej ;
y - całkowity zysk z odzieży damskiej

0, 2x + 0, 1y = 40000 | * ( -0, 4 )
0, 3x + 0, 4y = 120000

-0, 8x - 0, 4y = -160000
0, 3x + 0, 4y = 120000

-0, 5x = -40 000 | : ( - 0, 5 )
x = 80 000



0, 2x + 0, 1y = 40 000

0, 2 * 80 000 + 0, 1y = 40 000

16 000 + 0, 1y = 40 000

0, 1 y = 24 000 | * 10

y = 240 000
x = 80 000


240 000 + 80 000 = 320 000


Odp. : Łączny zysk firmy Antonina wyniósł 320 000 zł.
3 5 3
2010-01-17T18:06:24+01:00
Wiadomo, że same spodnie i płaszcze dały 160tys złotych... jeszcze nie wiemy jaki ogólny zysk ma firma i do tego potrzebne jest nam równanie:

niech ŁZM oznacza Łączny Zysk Męski oraz niech ŁZD oznacza Łączny Zysk Damski.

Na spodniach firma zyskała:
20%ŁZM+10%ŁZD=40tys zł
0,2ŁZM + 0,1ŁZD = 40 000 zł

Na płaszczach natomiast:
30%ŁZM+40%ŁZD = 120tys zł
0,3ŁZM+0,4ŁZD = 120 000zł

z pierwszego równania łatwo wyliczymy ŁZD:
0,2ŁZM + 0,1ŁZD = 40 000 zł |*10
2ŁZM+ŁZD=400 000zł
ŁZD=400 000zł-2ŁZM

możemy to wstawić do drugiego równania:
0,3ŁZM+0,4ŁZD = 120 000
0,3ŁZM+0,4*(400 000zł-2ŁZM) = 120 000zł
0,3ŁZM-0,8ŁZM+160 000zł = 120 000zł
-0,5ŁZM=-40 000zł |*(-2)
ŁZM=80 000zł

więc Łączny Zysk Męski to 80 000zł... teraz z latwością policzymy Łączny Zysk Damski:
ŁZD=400 000zł-2ŁZM
ŁZD=400 000zł-2*(80 000zł)
ŁZD=240 000zł

tak więc firma na odzieży damskiej zarobiła 240tys zł, a na odzieży męskiej 80tys zł. Łącznie 320tys zł.
2 3 2
2010-01-17T18:21:54+01:00
A-cały zysk z odzieży męskiej
b-cały zysk z odzieży damskiej

0.2a+0.1b=40000
0.3a+0.4b=120000

0.8a+0.4b=160000
0.3a+0.4b=120000
0.5a=40000
a=80000

0.2a+0.1b=40000
16000+0.1b=40000
0.1b=24000
b=240000

240000+80000=320000zł
Odp uzyskali 320 tys. zł zysku
2 3 2