Odpowiedzi

2010-01-17T18:27:41+01:00
Ciepla woda oddaje energię:
m1 = 100 l = 100 dm^3= 100 kg
T1 = 50 C
Cw = 4200 J/Kg*C
zimna woda pobira energię:
m2 = ?
T2 = 25 C
cw = 4200 J/kg*C
po zmieszaniu
T3 = 40 C
delta T1 = T1-T3 = 10 C
delta T2 = T3 - T2 = 15 C
zasad bilansu cielnego :
energia oddana = energii pobranej
m1*cw*delta T1 = m2 *cw*delta T2 ; dzile obustronnie przez cw
m1*delta T1= m2 *delta t2

m2 = m1*delta T1/delta T2
m2 = 100 kg*10 C/15 C
m2 = w przybliżeniu 66,7 kg

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:41:13+01:00
Dane:
m₁ = 100 kg
T₁ = 50⁰C
T = 40⁰C
T₂ = 25 ⁰C
m₂ = ?


Rozw.:

Q₁ = m × Cw × ΔT
ΔT= T₁ -T
Q₁ = m₁ × Cw × ( T₁ -T)
Q₂ = m₂ × Cw × ΔT
ΔT= T -T₂
Q₂ = m₂ × Cw × ( T -T₂ )

Q₁ = Q₂
m₁ × Cw × ( T₁ -T) = m₂ × Cw × ( T -T₂ )
m₁ × ( T₁ -T) = m₂ × ( T -T₂ )
m₂ = m₁ × ( T₁ -T) / ( T -T₂ ) = 100kg×(50⁰C-40⁰C)/(40⁰C-25 ⁰C) = 66,6 kg