Zadanie 1.
Koncerty muzyki poważnej odbywały się codziennie przez 4 dni. Pierwszego dnia przyszło 110 osób. Drugiego dnia o 20% więcej niż trzeciego, a czwartego dnia przyszło 0 16 osób więcej niż trzeciego, co stanowiło 0.6 liczby słuchaczy pierwszego dnia. Ile osób przyszło na koncerty w ciągu czterech dni??
Zadanie 2.
Ile gramów srebra próby 0,904 i ile gramów srebra próby 0,800 należy stopić aby otrzymać 100 g srebra próby 0,870??
Zadanie 3.
cena rogala stanowi ⅓ ceny bochenka chleba. za 4 rogale i 2 bochenki chleba zapłacono 6,oo zł. Oblicz cenę rogala i chleba.

Bardzo proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

2010-01-17T18:08:09+01:00
Zad.1

I dzień-110 osób
II - x osob
III - y osob
IV- z osob

x=20%y+y

z=16+y

z=0,6*110

więc: 16+y=6/10*110
y=66-16
y=50

z=16+50=66

x=20% * 50 +50
x=1/5*50+50
x=10+50
x=60

110+66+60+50=291

Odp: W ciągu 4 dni przyszło 291 osób
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:16:42+01:00
Zadanie 1
pierwszy dzien - 110 osob

drugi dzien- 60*20%=12 60+12=72

trzeci dzien- 66-16=40

czwarty dzien- 0,6*110=66

razem: 110+72+40+66=288

zadanie 3
x-cena bochenka
⅓x-cena rogala

4*⅓x + 2x=6
3⅓x=6
6/3⅓=1,8- cena jednego bochenka
1,8*⅓=0,6 - cena jednego rogala

spr. 1,8*2+0,6*4=6


P.s sorki ale nie pamietam jak sie oblicza te wszystkie stopy :))
2 3 2