Pole trójkąta równoramienngeo jest równe 48 cm² ,
a podstawa ma długość 12 cm. Oblicz obwód tego trójkąta.
( Prosze o rozwiazanie tego zadania i wytłumaczenie mi co i jak powoli i po koleji
Wtedy dam najlepsza a daje duzo punktów )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:05:12+01:00
A= 12 cm
b = ?? ramie
P=48 cm^2
P=1/2 * a*h
48=1/2 * 12* h
h=8 cm
wysokosć przechodzi przes środek podstawy ( dzieli ją na pół)
liczmy b z pitagorasa ( trójkąt prostokatny)
h^2 + (a/2)^2 = b^2
b^2= 100
b=10 cm
Ob=2b+a = 32 cm
Jeśli pomogłem prosze o naj. Miłego wieczoru :)
2010-01-17T18:08:26+01:00
48 =1/2*12*h
h=48:6
h=8cm
(1/2*12)²+8²=b²
Teraz twierdzenie Pitagorasa:
6²+8²=b²
36+64=b²
b²=100
b=√100
b=10

Ob=2*10+12=32cm
2010-01-17T18:16:21+01:00
Pole trójkąta równoramiennego= 48 cm²
a- podstawa długości 12cm
h-wysokość trójkąta
b- boki trójkąta

P=1/2a*h
48=1/2*12*h
48=6*h (obie strony dzielimy przez sześć)
h=8cm (wysokość trójkąta)


Teraz bierzemy z twierdzenia piragorasa, czyli 1/2a²+h²=b²

1/2a²+h²=b²
1/2*12²+8²=b²
6²+64=b²
36+64=b²
100=b²
b=√100
b=10cm

Obwód: 2b + a.
Obw.=2*10+12=20+12=32 cm.

Odp: Obwód tego trójkąta wynosi 32cm.