Podczas wędrówki uczniowie przeszli 48km. Drugiego dnia pokonali 2 razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia. Natomiast trzeciego dnia o 6km więcej niż pierwszego. (należy to zrobić w postaci wyrażeń algebraicznych) !

Daje najlepsze ;-) na jutro!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:07:53+01:00
X - dzień pierwszy
2x - dzień drugi
x+6 - dzień trzeci

x+2x+x+6 = 48
4x+6 = 48 / -6
4x = 42
x = 10,5

10,5 - dzień pierwszy
2* 10,5 = 21 - dzień drugi
10,5 + 6 = 17,5 - dzień trzeci
2010-01-17T18:09:07+01:00
Cała trasa - 48
x - ile przeszli 1 dnia
2x - ile przeszli 2 dnia
x+6 - ile przeszli 3 nia

x+2x+x+6=48

4x+6=48
4x=42
x=10,5


pierwszego dnia przeszli 10,5 km.

Drugiego dnia przezli 2x czyli: 10,5*2 = 21
trzeciego dnia przeszli x+6 czyli 10,5+6= 16,5
2010-01-17T18:09:56+01:00
X km - przeszli pierwszego dnia
2x km - przeszli drugiego dnia
x + 6 km - przeszli trzeciego dnia
x + 2x + x + 6 = 48
4x = 48 - 6
4x = 42
x = 10,5 km - przeszli pierwszego dnia
2x = 21 km - przeszli drugiego dnia+
x + 6 = 10,5 + 6 = 16,5 km - przeszli trzeciego dnia