Odpowiedzi

2009-09-28T19:51:44+02:00
X-ziemia starszego syna |60 arów
x+4-ziemia młodszego |64 ary

75%(x+4)=80%x
0.75(x+4)=0.8x
0.75x+3=0.8x
0.8x-0.75x=3
0.05x=3 |:0.05
x=60
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T22:11:09+02:00
Ojciec podzielił ziemię miedzy dwóch synów. Młodszemu synowi dał o 4 ary więcej niż starszemu. Ile arów otrzymał każdy z synów jeżeli 75% powierzchni jednej części jest równe 80% powierzchni drugiej części?


x -ziemia starszego syna
x+4 -ziemia młodszego

75% (x+4 ) = 80% x
0,75 (x+4) = 0.8 x
0,75 x+3 = 0.8x
0,8x - 0,75x = 3
0,05x = 3 |/ 0,05
x = 60

starszy syn otrzymał 60 arów
młodszy syn otrzymał 64 ary (60+4)

Odp. Starszy syn otrzymał 60 arów, a młodszy 64 ary.
4 4 4