Prosiłabym o szybkie rozwiązanie tych zadań, będę bardzo wdzięczna:)
z.1
Iloczyn sumy, różnicy oraz ilorazu liczb -5 i ¹/₅ zwiększony czterokrotnie jest równy...
zad.2
Liczba, której 2,5% jest równe wartości wyrażenia (-√2 ⁷/₉ ×2,4-(-0,6)⁰)÷(-1) wynosi:...

w tym drugim zadaniu 2 i ⁷/₉ jest pod pierwiastkiem
z góry wielkie dzieki

2

Odpowiedzi

2010-01-17T18:10:50+01:00
Suma: -4 4/5
różnica: -5 1/5
iloraz: -25
iloczyn: -624
iloczyn*4= 2496

zad 2
wyrażenie:
(√25/9 * 2,4 - 1)/(-1)=(5/3 * 12/5 -1)/(-1)=(4-1)/(-1)=-3
1/40=-3
liczba=-120
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:23:28+01:00
Zad.1
[(-5 + ¹/₅) × (-5 - ¹/₅) × (-5 : ¹/₅)] × 4 = [(-4 ⁴/₅) × (-5¹/₅) × (-25)] × 4 = [- ²⁴/₅ × - ²⁶/₅ × -25] × 4 = [⁶²⁴/₂₅ × - 25] × 4 = - 624 × 4 = -2496

zad.2
= - √²⁵/₉ × 2,4 + 1 : -1 = -⁵/₃ × ¹¹/₅ + 1 : -1 = - ¹¹/₃+ 1 : -1 = -2²/₃: -1 = 2²/³

100% : 2,5% = 40
2²/₃× 40 = ⁸/₃× 40 = ³²⁰/₃ = 106²/₃