I jeszcze takie :
W największym porcie morskim świata w Rotterdamie (Holandia)
przeładowuje się corocznie około 114,9 mln ton towaru więcej niż
w największym porcie Japonii - Kobe.W obydwu tych portach
przeładowuje się łącznie 430,7 mln ton towarów.Ile milonów ton towarów
przeładowuje się w każdym z tych portów?

To też na jutro.
Pomożecie??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:14:18+01:00
X- ilość przeładunku w Kobe
x+114,9mln ton

x+x+114,9mln t=430,7mln ton
2x=430,7mln-114,9mln
2x=315,8mln
x=315,8 mln:2
x=157,9mlkn przeładowuje się w KOBE a

430,7mln-157,9mln=272,8mln ton przeładowuje się w Rotterdamie
2010-01-17T18:14:36+01:00
Razem-430.7
Rotterdam- x+114.9
Japonia-x-114.9


x=(430.7-114.9)/2=157.9
Rotterdam= 157.9+114.9=272.8
Japonia=157.9

spr. 272.8+157.9=430.7

Odp. Rotterdam 272.8 Japonia 157.9

(raczej dobrze)
2010-01-17T18:17:23+01:00
Witaj izunia :). wypisujemy na samym poczatku to co wiemy, a wiec dane.
Dane:
Kobe = X
Rotterdam = X + 114,9

Nastepnie tworzymy proste rownanie

X + X + 114,9 = 430,7
2X = 430,7 - 114,9
2X = 315,8 /: 2
X = 157,9

A wiec w Kobe wyladowuje sie 157,9 mln ton. W Rotterdamie 157,9 + 114,9, czyli 272,8 mln ton.
Teraz sobie sprawdzamy czy sie zgadza. 157,9 + 272,8 daje nam 430,7 mln ton, tak jak bylo napisane na poczatku zadania :) pozdro