Odpowiedzi

2010-01-17T18:11:33+01:00
Grejpfrut =1.13zł
kiwi =45 gr.
1 3 1
  • Foo
  • Początkujący
2010-01-17T18:14:19+01:00
X-cena kiwi
1,5x-cena grejfruta
2*1,5x + 6x= 4,50
3x + 6x = 4,50
9x=4,50
x=0,5 zł= 50 gr.-cena kiwi
1,5*0,5=0,75-cena grejfruta
odp. kiwi kosztuje 50 gr, grejrut 75 gr
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:30:50+01:00
X- cena owocu kiwi
1,5x - cena grejpfruta
6x - wartość owoców kiwi
3x - wartość grejpfrutów

6x+3x = 4,5 zł
9x=4,5zł/:9
x=0,5 zł

1,5x=1,5*0,5zł
1,5x = 0,75 zł

Odp. Cena kiwi wynosiła 50 gr (0,5zł), a grejpfruta 75 gr (0,75 zł).
;]
3 3 3