Odpowiedzi

2009-09-28T19:14:46+02:00
250g - 10%
x - 4%

1000 = 10 x |:10
x = 100
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T20:33:59+02:00
W 10%-owym roztworze octu jest 10%*250g=25g. Aby roztwór był 4%-owy ocet musi stanowić 4%. zatem
25g ---- 4%
x ---- 100%
x=25*100%/4%=25*25=625g zatem roztwór musi ważyć 625g

625g-250g=375g.
Należy więc dolać 375g wody.

ALBO DRUGIE:

250g - 10% czyli ma 25 octu i 225 wody
x g - 4% czyli dalej ma zostac 25 octu i x wody

czyli 10% ma 225 wody
a 4% ma x wody

proporcja
10% - 225
4 % - x
------------------
x = (4% * 225) /10%
x = (0,04 * 225)/0,1 = 90

ODPOWIEDŹ
Należy dolać 90g wody aby otrzymać roztwór 4%

Porównaj i wybierz poprawne .
5 3 5