Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:15:10+01:00
X - liczba pięciozłotówek
7x - liczba dwuzłotówek
5x - wartość pięciozłotówek
14x - wartość dwuzłotówek

5x + 14x = 323
19x=323 /:19
x= 17

7x=7*17
7x=119

Odp. Pięciozłotówek było 17, a dwuzłotówek 119. ;]
2010-01-17T19:54:14+01:00
5x-pięciozłotówki
7*2x-dwuzłotówki
wiec:
5x+7*2x=323
5x+14x=323
x=17 (liczba pięciozłotówek)
17*5=85 [zł]
323-85=238 [zł]
238/2=119 (liczba dwuzłotówek)

Odp. Apolonia ma 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek.