ANIA I KASIA ZACZYNAJĄ NAUKĘ JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO.ANIA ZNA JUŻ O 20% WIĘCEJ SŁÓWEK NIŻ KASIA,KASIA ZNA O 30 SŁÓWEK MNIEJ NIZ ANIA.ILE SŁÓWEK ZNA ANIA ? POPROSZE TO NA DZISAJ ŻEBY BYŁO ZROBINE Z UKŁADEM ROWNAN I Z ANALIZĄ-PILNE BARDZO ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T20:49:38+01:00
X - ilość słówek Kasi
y - ilość słówek Ani

x+20%x=y
y-30=x

x+0,2x=y
y-30=x

1,2x=y
1,2x-30=x

1,2x=y
1,2x-x=30

1,2x=y
0,2x=30|:0,2

1,2x=y
x=150

-y=-1,2x|:(-1)
x=150

y=1,2*150
y=180
odp: Ania zna 180 słówek


1 5 1
2010-01-17T20:51:58+01:00
X -liczba słówek poznanych przez Kasię
y - liczba słówek poznanych przez Anięy

1,2x = y
x - 30 = y

1,2x = y
x - 30 = 1,2x

1,2x = y
x - 1,2x = -30

1,2x = y
-0,2x = -30/: (-0,2)

1,2x = y
x = 150

1,2 * 150 = y
x = 150

y = 180
x = 150
Odp Ania zna 180 słówek, Kasia 150