Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody , że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2 mm , to mówimy , że spadły 2 mm wody. Do prostopadłościennego rowu o wymiarach 4 m x 8m spadło 8 mm deszczu . Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody ? Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-01-17T18:34:42+01:00
1 dm-1l
4m*8m*8mm=40dm*80dm*0,08dm=256 dm³= 256l
256l/10l = 25,6

Odp: Będzie potrzebne 26 wiader o pojemności 10l.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:39:05+01:00
4 m = 40 dm
8 m = 80 dm
8 mm = 0,08 dm

1 dm ³ = 1 litr

40 × 80 × 0,08 = 256 dm ³ = 256 litrów

256 : 10 = 25,6

Odp: Potrzeba 26 dziesięciolitrowych wiader. ;]
2010-01-17T18:41:33+01:00
A - długość rowu = 8 m = 80 dm
b - szerokość rowu = 4 m = 40 dm
h - wysokość słupa wody = 8 mm = 0,08 dm
1 dm³ wody = 1 l
V - objętość wody w rowie = abh = 80 razy 40 razy 0,08 = 256 dm³
V1 - objętość wody w wiadrze = 10 l = 10 dm³
V/V1 = 256/10 = 25,6 wiadra
odp
potrzeba 25,6 wiadra czyli 26 wiader