Justyna w ciagu 30 min zrobila zakupy w sklepie Rumiane Jabluszko . Obliczyła że tan czas stanowi dwie siudme czasu przeznaczonego na wszystkie zakupy . Ile czasu poswięciła Justyna tego dnia na wszystkie zkupy?

Prostokątna działka należąca do rodziny Nowaków ma 200m dlugości . SZerokośc stanowi trzy piąte dlugości . Ile hektarów ma ta dzialka?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:32:30+01:00
200m-długość
x-szerokość
Skoro szerokość to trzy piąte to:
200:5=40
40 x 3=120
Odp. Szerokość jest równa 120m
120 x 200=2400m2
2400m2=2,4ha
2010-01-17T18:32:46+01:00
2/7=30min
4/7=1godz
6/4=1godzi 30min
1/7=15min bo 2/7=30min:2=15min
30+90+15=135min=2 godz i 5 min
odp:justyna poświęciła na zakupy 2 godziny i 15 minut.
2010-01-17T18:33:25+01:00
1 zadanie - 2h 45 min zajęły jej całe zakupy.
2 zadanie - działka ma 24000m². na hektary przelicz sobie sam bo zależności zapomnialem.