Cześć! Pomożecie?

W piątek o godzinie 12:00 oraz o 24:00 zanotowano temperaturę 4 stopni Celsjusza, natomiast o godzinie 18:00 zanotowano 7 stopni Celsjusza. Jaką temperaturę zanotowano tego dnia o godzinie 6:00, jeśli średnia dobowa temperatura wyniosła 4 stopnie Celsjusza?

Bardzo proszę o pomoc. Jestem cienka z matmy. :/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:29:08+01:00
4+4+7=15
o 6,00 było1 stopień celcjuszabo:
15+1:4=4
2010-01-17T18:55:47+01:00
12:00, 24:00 - 4 stopnie
18:00 - 7 stopni
6:00 - ?
średnia = 4 stopnie

4 + 4 + 7 + ? = 15 15 : 4 = 3.75

zakładamy, że to będzie 1 stopień

4 + 4 + 7 + 1 = 16
16 : 4 = 4

Odp: O 6:00 zanotowano 1 stopień C. ;p
2010-01-17T21:18:21+01:00
12:00 4 stopnie
24:00 4 stopnie
18:00 7 stopni
6:00 x
średnia 4 stopnie
( 4 + 4 + 7 + x ) : 4 = 4 stopnie
(15 + x ) :4 = 4 stopnie
zakładamy że x to 1 stopień
(15 + 1 ) : 4 = 4 stopnie
16 : 4 = 4 stopnie ;)
odp. O godzinie 6:00 było 1 stopień.