Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:50:44+01:00
HCOOH + 1/2O2 = H2O + CO2 /*2

2HCOOH + O2 = 2H2O + 2CO2 – spalanie całkowite

Występuje tylko spalanie całkowite!!!!!!!
2 3 2
2010-01-17T18:52:32+01:00
Można go odwodnić do CO (półspalanie - lecz trudno nazwać tę reakcję spalaniem)

HCOOH --[H2SO4]--> CO + H2O

nierealne jest otrzymanie z kw. mrówkowego węgla (sadzy), co jest charakterystyczne dla reakcji spalania niecałkowitego