Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:49:34+01:00
Z wysokosci 40 metrów spada swobodnie kula o masie 2 kg.Oblicz wartości Ep, Ek i Em :
a) w chwili początkowej
Ep=mgh
Ep=800J
b) po przebyciu 1/8 calej wysokości
h=40-1/8*40 = 35m
Ep2=700J , Ek=Ep1-Ep2=100J
c) po przebyciu połowy wysokości
h=20m
Ep3=400J Ek2=Ep-Ep3=400J
d) po przebyciu 3/4 wysokości
h=40m-40*3/4=10m
Ep4=200J Ek3=400
e) w chwili upadku.
Ep-->Ek Ek4=800J
2010-01-17T18:53:44+01:00
Ep=m*g*h
Ek=m*v²/2
Em=f*s
f=m*g
v=at
s=at²/2
a) Ep=40*10*2=800J, Ek=2*0²/2=0J, Em= 2*10*0=0J
b) Ep=40*10*2*1/8=100J, Ek=2*(22,4)²/2=501,76J , Em= 2*10*5=100J
c) Ep=2*10*20=400J, Ek= 2*(4,47)/2=19,9809J, Em= 2*10*20=400J