Odpowiedzi

2009-09-28T19:22:22+02:00
Nowa wersja filmu jest o 9 minut krótsza od wersji oryginalnej. Ile minut trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12%?
x-normalna długośc
12% x=9
0,12x=9
x=9:0,12
x=75
  • Feta
  • Rozwiązujący
2009-09-28T19:23:44+02:00
12% - 9 minut
0,12x = 9 |:12
0,01x = 9/12
0,01x = 3/4 |x 100
x = 3/4 x 100
x = 3 x 25
x = 75

Odp.: Film trwał 75 minut.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T19:26:08+02:00

więc tak.
to będzie na zasadzie proporcji

9 minut - 12%
x minut - 100%

9 minut * 100% = 12% * x minut
900/12 = x
x = 75 minut

mam nadzieję, że w miarę czytelnie to rozpisałam.
pozdrawiam
1 5 1