Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:54:46+01:00
Cykl życiowy mchu

haploidalny zarodnik, w wyniku podziałów mitotycznych staje się splatkiem. Ze splątka wyrasta ulistniona łodyżka, na gametoforach tworzą się rodnie i plemnie. Zarodnia tworzy się na bezlistnej łodyżce (secie) dochodzi do zapłodnienia w zarodni zachodzi proces mejozy i powstają haploidalne zarodniki (1n) zarodnia otwiera się zarodniki padają na glebę kiełkują i tworzą splątek(młodociane formy gametofitu) o budowie plechowatej. Splątek to pokolenie krótko trwałe ginie po wytworzeniu się właściwego gametofitu.
4 3 4
  • As6
  • Początkujący
2010-01-17T19:00:47+01:00
1.cykl rozwojowy mchu rozpoczyna zarodnik wypadający z zarodni
2.w sprzyjających warunkach zarodnik kiełkuje w nitkowy splątek
3.Ze splątka wyrastają ulistnione łodyżki gametofitu
4.na szczycie niektórych łodyżek powstają organy rozmnażania płciowego. Rodnie wytwarzają komórki jajowe a plemnie-plemnik
5.plemnik w kropli wody przepływa do rodni, gdzie łączy się z komórką jajową . Na skutek zapłodnienia powstaje zygota.
6.Z zygoty rozwija się roślina wytwarzająca zarodniki nazywana sporofitem. Jego istnienie jest całkowicie uzależnione od gametofitu.

Proszę!!!;)

Mam nadzieję żę pomogłam xD
9 3 9