Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T18:53:00+01:00
1. Chitynowy pancerzyk.
2. Wzrost skokowy.
3. Lnienie (czyli proces umożliwiający wzrost skokowy)
4. Odnóża umożliwiające ruch,
5. Głowa, tułów i odwłok.
6. Ze względu na liczbę gatunków i osobników stawonogi:
-są pokarmem dla innych zwierząt,
-zapylają kwiaty,
-poprawiają strukturę gleby,
-są biowskaźnikami jakości wód,
-przenoszą groźne choroby roślin, ludzi i zwierząt.

Jbc to napisałam to na sprawdzianie i dostałam 4/4pkt ;) No i z innymi pytaniami wyszła najlepsza praca w klasie:).
8 4 8
2010-01-17T18:53:13+01:00
- występują u nich odnóża polączone stawowo
- ich ciało jest pokryte pancerzem chitynowym
- jest podzielone na części: głowa, tułów, odwłok (u skorupiaków i pajęczaków)
- u owadów występują 3 pary odnóży krocznych
3 3 3