Odpowiedzi

2010-01-17T19:03:44+01:00
1 . 4z+6=18
4z= 12 |:4
z= 3

2.Krzyś pomyślał pewną liczbę. Do połowy tej liczby dodał ćwierć pomyślanej liczby i otrzymał 60. jaka liczbę pomyślał krzyś?

x- liczba, która pomyślał Krzyś

0,5 x+0,25x= 60
0,75x = 60 |:0,75
x= 80
2010-01-17T19:05:03+01:00
4z+6=18
4z=18-6
4z=12 /:4
z=3


2
0,5 x+0,25x= 60
0,75x = 60 |:0,75
x= 80 .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:06:37+01:00
1.
4z+6=18
4z=18-6
4z=12
z=12/4
z=3
2
x-ta liczba
1/2x+ 1/4x=60
3/4x=60
x=60:3/4
x=80
Ta liczba to 80