Odpowiedzi

2010-01-17T19:21:35+01:00
Pole = ef

40=10f |:10
f=4

czyli robimy se trojkat prostokotny z polowek przekatnych czyli

a- dlugosc boku

2^2+5^2=a^2

4+25=a^2

a=pierwiastek z 29

Ob=4a=4pierwiastki z 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:25:49+01:00
E = 10 -> I przekątna
f = ? -> II przekątna
x - bok rombu
P = 40
Obw = 4*x
P = (e*f):2
40 = (10f)/2 |*2
80 = 10f
f = 8

(½e)² + (½f)² = x²
(½ * 10)² + (½*f)² = x²
5² + 4² = x²
25 + 16 = x²
41 = x²
√41 = x

Obw = 4 * √41