Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:50:07+01:00
A)
7 - 3x + 88 = 35x
95 = 38x
x = 95/38 = 2,5
b)
- 2x = 12x - 3 - 2x
- 2x - 12x + 2x = -3
-12x = -3
x = 3/12 = 1/4
c)
72 - 36x = 15 - 16x + 12
-36x + 16x = 15 + 12 - 72
-20x = -45
x = 45/20 = 2,25
d)
6 - 4x + 80 = 25x + 10 - 10x
-4x - 25x + 10x = 10 - 80 - 6
- 19x = -76
x = 76/19 = 4
e)
2x - 11 + 38 - 4x = 8x
2x - 4x - 8x = 11 - 38
- 10x = - 27
x = 2,7
f)
12 - 3x + 8 - 8 = 12x
-3x - 12x = -12
-15x = -12
x = 12/15 = 0,8
39 3 39
2010-01-17T20:05:14+01:00
A) 1-(3x-88):7=5x /*7
7-(3x-88)=35x
7-3x+88=35x /-7
-3x+88=35x-7 /-88
-3x=35x-7-88 / -35x
-3x-35x=-95
-38x=-95 /-38
x=2½

Reszta rozwiązań w załączniku ;)
24 2 24
nie dałem ci full gwiazdek bo nie chciało Ci się pisać