Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:34:56+01:00
Niech r promień koła oryginalnego.
Zwiększamy go a razy, czyli dostajemy nowy promień: a*r

Pole zwykłego koła to: πr²
Pole większego to: π(ar)² = πa²r² = a² * πr²
Skoro pole miało się zwiększyć o 125%, to musi ono stanowić 225% pola oryginalnego, czyli:
a² = 225%
a² = 2.25
a = √(2.25) = 1.5

Czyli promień zwiększony stanowi 1.5 promienia oryginalnego, czyli oryginalny promień trzeba zwiększyć o połowę, czyli o 50%
2010-01-17T22:44:35+01:00
A² = 225%
a² = 2,25
a = 1,5
o 50%