Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:39:52+01:00
Sparta była podzielona na 3 grupy :
- spartiatów(służyli zawodowo w armii Sparty)
-periojków (zajmowali się handlem i w czsie wojny służyli w lekkozbrojnej piechocie)
-heloci( nie posiadali żadnych praw obywatelskich jak spartańskie kobiety pracowali na farmach)
ważniejsze instytucje :
-dwaj królowie(prowadzili armię do boju)
-geruzja( rada starszych decydowało m.in. o tym czy nowo urodzone dziecko skazać na śmierć i czy rozpocząć jego trening)
-eforzy(realizowali postanowienia przyjęte przez geruzjęi zatwierdzonae przez zgromadzenie ludowe)
- zgromadzenie ludowe spotykało się w dolinie rzeki Eurotas i zatwierdzało lub odrzucali uchwały przygotowane przez geruzję
4 3 4
2010-01-17T19:46:45+01:00
W państwie Spartanskim kladziono bardzo duży nacisk na wychowanie zolnierskie dzieci z defektem intelektualnym natychmiast po urodzeniu pozostawiano na śmierć dziećmi po urodzeniu zajmowały się matki a od 7 roku życia brano je do koszar (dalej nie jestem pewny) od 35 zyskiwali prawo do głosowania i mogli występować publicznie a po 60 mogli wstąpić do rady starszych. W sparcie najwiekszy nacisk kladziono na wyszkolenie żołnierskie dyscyplinę i doskonałe możliwości sportowe ( kondycję sile itp) co skutkowało na tym ze mieli doskonała armie której zadko kto doruwnywał.
4 1 4