Odpowiedzi

2010-01-17T19:35:30+01:00
Mech torfowiec jest zbudowany z martwych tkanek zbierający wode i żywych powstrzymującą ucieczke wody.Jest urzywany do produkcji leków oraz paleniu w piecach.
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:36:36+01:00
Mech torfowiec - roślinka torfowisk niskich. Generalnie torfowisko to układ ekologiczny obejmujący złoże torfowe wraz z porastającą je roślinnością. Jeżeli torfowisko przesycone jest wodą, roślinność ma charakter torfotwórczy, i zachodzi proces torfienia, to mówimy o torfowisku żywym, jeżeli torfowisko jest przesuszone, roślinność nietorfotwórcza, i zachodzi proces murszenia - to oznacza to degenerację lub regresję tego układu. Wszystkie torfowiska, a zwłaszcza żywe, są użytkami przyrodniczymi i zasługują na ochronę

w załączniku jest jak to wygląda
34 3 34
2010-01-17T20:06:01+01:00
U torfowców jest początkowo nitkowaty, później blaszkowaty. Naleźliny wykształcają splątek początkowo bulwkowaty, później wyrastają z niego nitki i w końcu tworzy się twór splątany, wstęgowaty.
19 3 19