Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:35:02+01:00
Ziemniaki, które po obraniu zbyt długo leżą w osolonej wodzie, stracą jędrność. To zjawisko nazywamy osmozą.

Proszę ;*
1 5 1
2010-01-17T19:35:49+01:00
Podlegają plazmolizie tzn. odstawania protoplastu od ściany komórki (czytaj: ziemniaki zaczną się kurczyć, marszczyć, a zeby spowrotem byłby normalne wystarczy zeby pobyły troche w zwykłej (nieosolonej) wodzie;D)
1 5 1