Odpowiedzi

2009-09-28T19:48:46+02:00
Ile trzeba wziąć dziesięcioprocentowego octu , aby po dolaniu 100 g wody otrzymać sześcioprocentowy roztwór?
x - początkowa ilość roztworu
y -końcowa ilość roztworu

10% * x = 6% * y
y=x + 100

0,1x=0,06*(x + 100)
0,1x=0,06x+6 /*100
10x-6x=600
4x=600
x=150

odp: trzeba wziąć 150g roztworu.
13 5 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T19:55:18+02:00
X - ilość potrzebnego roztworu octu

0,1x=6%(x+100)
0,1x=0,06x+6 /-0,06x
0,04x=6
Po obliczeniach: x=150 g

Sprawdzasz: w 150 g roztworu jest 15 g octu, a całej mieszanki razem będzie 250 g. 15 g to 6% z 250 g.

Nie wiem czy dobrze ale starałem się.

10 3 10