PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prosze o przetłumaczenie podanych związków frazeologicznych ( niechto beda definicje ze słownika frazeologizmów, bo ja takkego nie mam )

1) co z oczu to z serca
2) tam gdzie diabeł mówi dobranoc
3) być panem siebie
4) kto nie ryzykuje ten nie je
5) być panem swego

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:44:49+01:00
1. Co oczy nie widzą, to sercu nie żal
2. Gdzieś bardzo daleko nie wiadomo dokładnie gdzie.
3. Być człowiekiem niezależnym, samodzielnie podejmować decyzje
4. Jak ktoś nie zaryzykuje to i nie osiągnie, np. sukcesu, pieniędzy.
5. Być przekonanym, że ma się racje.
2010-01-17T20:21:08+01:00
1) to, co mamy w sercu, widać również z oczu
2) coś, co jest bardzo daleko, np. miejscowość, do której jest utrudniony dojazd
3) być kimś niezależnym
4) ten kto nie zaryzykuje, nie będzie miał z tego korzyści
5) być słuchać tylko swego głosu.