2.Oblicz:
a)
5% liczby 100
10% liczby 100
20% liczby 100
b)
15% liczby 20
30% liczby 20
45% liczby 20
c)
25% liczby 16
75% liczby 16
150% liczby 16
3.Wiedząc,że 10% pewnej liczby to 80%,oblicz:
a)20% tej liczby.
b)50% tej liczby.
c)100% tej liczby
d)5% tej liczby.
e)1% tej liczby.
f)15% tej liczby
7.Oblicz 1% liczby,jeśli wiesz że:
a)10% tej liczby wynosi 40.
b)20% tej liczby wynosi 60.
c)15% tej liczby wynosi 45.
d)35% tej liczby wynosi 42.

P.S.Błagam o pomoc jak najszybciej dam najlepszy i wszystkie gwiazdki błagam bo jak tego nie zrobię to dostanę 1.

3

Odpowiedzi

2010-01-17T19:40:14+01:00
2.a)
5% liczby 100=5
10% liczby 100=10
20% liczby 100=20
b)
15% liczby 20=3
30% liczby 20=6
45% liczby 20=9
c)
25% liczby 16=4
75% liczby 16=12
150% liczby 16=24
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:43:34+01:00
2.
a). 0,05 * 100 = 5
0,10 * 100 = 10
0,20 * 100 = 20

b). 0,15 * 20 = 3
0,30 * 20 = 6
0,45 * 20 = 9

c). 0,25 * 16 = 4
0,75 * 16 = 12
1,50 * 16 = 24

3.
a). 2 * 80 = 160
b). 5 * 80 = 400
c). 10 * 80 = 800
d). 0,5 * 80 = 40
e). 0,1 * 80 = 8
f). 1,5 * 80 = 120

7.
a). 40 / 10 = 4
b). 60 / 20 = 3
c). 45 / 15 = 3
d). 42 / 35 = 1,2
9 4 9
2010-01-17T19:54:43+01:00
* - razy
/ - kreska ułamkowa(podzielić)

2.a)5/100*100=5
10/100*100=10
20/100*100=20
b)15/100*20=3
30/100*20=6
45/100*20=9
c)25/100*16=4
75/100*16=12
150/100*16=24

3.w trzecim zadaniu chciałeś chyba napisać ze 10% pewnej liczby to 80(a nie 80%) :) więc:
a) 10%-80
20%-x

x=20*80/10
x=160

b) 10%-80
50%-x

x=50*80/10
x=400

c) 10%-80
100%-x

x=100*80/10
x=800

d) 10%-80
5%-x

x=5*80/10
x=40

e) 10%-80
1%-x

x=1*80/10
x=8

f) 10%-80
15%-x

x=15*80/10
x=120

7.a) 10%-40
1%-x

x=1*40/10
x=4

b) 20%-60
1%-x

x=1*60/20
x=3

c) 15%-45
1%-x

x=1*45/15
x=3

d) 35%-42
1%-x

x=1*42/35
x=42/35
x=1.2
5 3 5