Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T20:02:38+01:00
Dla 87°S

21 marca i 23 września
h=90°-87°=3°

22 czerwca
h=90°-87°-23°27`= - 26°27` czyli panuje noc polarna

22 grudnia
h=90°-87°+23°27`= 26°27`



Dla 67° N

21marca i 23 września
h=90°-67°=23°


22 czerwca
h=90°-67°+23°27`=46° 27`

22 grunia
h=90°-67°-23°27`




wg. wzorów w moim podręczniku do geografii
1 1 1
2010-01-17T20:05:55+01:00
W punkcie 87°S
a) w dniach równonocy
h= 90°- 87°= 3°
b) przesilnie letnie
h=90°-87°-23°27'= 3°-23°27'= -21°33'
c)przesilenie zimowe
h=90°-87°+23°27'=26°27'

w punkcie 67°
a) równonoce
h=90°-67°=23°
b)przesilenie letnie
h=90°-67°+23°27'=46°27'
c) przesilenie zimowe
h=90°-67°-23°27'=-33'