Z.1 Oblicz długość boku kwadratu o przekątnej 2.
z.2 Jaki obwód ma kwadrat o przekątnej 5?
z.3 O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekątnej 10 od boku kwadratu o przekątnej 8?


PROSZE POMOZCIE MI! NIE MAM POJECIA O TYCH ZADANIACH A MUSZE JE MIEC NA JUTRO tj. 18.01.10r. SA NA OCENE, A JESTEM ZAGROZONA ;c

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:59:49+01:00
Z.1 a√2=2
a=√2

z.2
a√2=5
a=2.5√2
Obw=2.5√2*4=10√2

z.3
a√2=10
a=5√2

b√2=8
b=4√2

5√2-4√2=√2
1 5 1
2010-01-17T20:09:38+01:00
& - pierwiastek
1. a &2=2 /&2
a=2/&2^&2/&2=2 tyle wynosi bok
2.a&2=5 /&
a=5/&2^&2/&2=5&2/2
4a=4^5&2/2 =10&2
3. a&2=10 /&2
a=10/&^&2/&2= 5&2


a&2=8 /&2
a=4&2
5&2-4&2=&2

2010-01-17T20:20:28+01:00
Z.1
a=?
d= 2

d=a√2
a√2= d /*√2
a=d/√2 * √2/√2
a= d√2/ 2
a=2√2/2
a=√2

z.2
d=5
a= d√2/ 2
a= 5√2/2
a=2,5√2
obw= 4a
obw= 4 * 2,5√2
Obw=10√2


z.3
a= d√2/ 2 a= d√2/ 2
a=10√2/2 a=8√2/2
a=5√2 a=4√2
Bok jest dłuzszy o 1cm