1.które z tych zwierząt są ssakami???
konik morski,węgorz,wieloryb,rekin,płaszczka,delfin...


2.wymień 2 cechy świadczące o przystosowaniu tych ssaków do życia w wodzie.
.................................................
.................................................

3

Odpowiedzi

2010-01-17T19:58:16+01:00
Wieloryb i delfin są ssakami.
Te ssaki mogą żyć w wodzię, poniewąż mają takie same mechnizmy jak ryby, np. skrzela. Mogą dizkei nim oddchać tak jak my na powietrzu. Rozmnażają się za pomocą plemników i rodzą je.
Myślę, że jest dobrze.
Czekam na pkt.
Pozdawiam ;***
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:59:42+01:00
Ssakami z powyżej wymienionych zwierząt są:
delfin
płaszczka
wieloryb
Są wtórnie przystosowane do życia w wodzie. Charakteryzują się dużymi rozmiarami ciała, opływowym kształtem, termoizolacyjnymi właściwościami skóry i - u większości gatunków - przekształceniem kończyn w płetwy. U waleni kończyny tylne zanikły a ogon przekształcił się w poziomo ustawioną płetwę ogonową. U niektórych wytworzyła się płetwa grzbietowa. Większość ssaków morskich utraciła typowe dla ssaków lądowych owłosienie, z wyjątkiem włosów czuciowych.
5 3 5
2010-01-17T21:26:26+01:00
1... Ssaki
*wieloryb
*rekin
*delfin

2...a)płetwy
b)skrzela
5 2 5