Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T20:04:25+01:00
Obwód trójkąta wynosi 128 cm, a stosunek jego boków to 3:6:7. Oblicz boki tego trójkąta.

Ob=128cm

stosunek boków to 3:6:7

czyli:

1 bok składa się z 3 części
2 bok z 6 części
3 bok składa się z 7 części

i każda część jest taka sama więc oznaczmy to jako x.

a więc:

I bok = 3x
II bok = 6x
III bok = 7x

Obwód to suma wszystkich boków, a więc:

3x+6x+7x = 128cm

16x = 128cm

x=8cm

Obliczając:

I bok = 3*8= 24cm
II bok = 6*8 = 48cm
III bok = 7*8 = 56cm

I sprawdzenie:
24+48+56 = 128 :)
2 5 2
2010-01-17T20:04:43+01:00
Pierwszy bok - 3x
drugi bok - 6x
trzeci bok - 7x

3x+6x+7x=128
16x=128
x=8

3x=3*8=24
6x=6*8=48
7x=7*8=56
1 4 1