A)Natalia chce wykonać łańcuch na choinkę złożony z 200 jednakowych papierowych ogniw. Każde ogniwo wykona z paska o wymiarach 1,5cm na 12cm. Czy zeszyt papierów kolorowych wystarczy do wykonania łańcucha? (Papier zawiera 10 kartek o wymiarach 15cm na 25cm).

Wojtek chciałby wykonać z zeszytu papierów kolorowych łańcuch złożony z 500 ogniw . kazde ogniwo byłoby paskiem o długości 12cm. Jaką szerokość powinno mieć jedno ogniwo ?(Papier zawiera 10 kartek o wymiarach 15cm na 25cm).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T20:21:32+01:00
Hej :)
Wydaje mi się, że tak to powinno być zrobione....
1.
Ogniwo:
a - 1,5 cm
b - 12 cm
P = a*b
p = 1,5 cm * 12 cm
P = 18 cm2

18 cm2 * 200 = 3600 cm2

Papier kolorowy
a - 15 cm
b - 25 cm
P = a*b
P = 15 cm * 25 cm
P = 375 cm2
375 cm2 * 10 = 3750 cm2
3600cm2<3750 cm2

Odp. Zeszyt papierów kolorowych wystarczy na to, żeby zrobić łańcuch.

2.
Papier -
a - 15 cm
b - 25 cm
P = a*b
P = 15 cm * 25 cm
P = 375 cm2
375 cm2 * 10 = 3750 cm2

3750 cm2/ 500 pasków = 7,5 cm2
7,5 cm2/12cm = 0,625 cm (zaokrąglić) = 0,6 cm

Wydaje mi się, że to jest prawidłowa wersja ;)
24 4 24
2010-01-17T20:57:23+01:00
* - razy

1.
Pole jednego ogniwa:
1.5 cm * 12 cm = 18 cm^2 (^2 oznacza do kwadratu czyli:18 cm kwadratowych)

Pole 200 ogniw:
18 cm^2 * 200 = 3600 cm^2

Pole jednej kartki papieru z bloku:
15 cm * 25 cm = 375 cm^2

Pole 10 kartek papieru z bloku:
375 cm^2 * 10 = 3750 cm^2

3600 cm^2<3750 cm^2
Odp.Starczy jej 10 kartek z tego zeszytu by wykonać 200 ogniw do łańcucha na choinkę.

2.
Pole jednego ogniwa:
12 cm * x cm = 12x cm^2

Pole 500 ogniw:
12x cm^2 * 500 = 6000x cm^2

Pole jednej kartki papieru z bloku:
15 cm * 25 cm = 375 cm^2

Pole 10 kartek papieru z bloku:
375 cm^2 * 10 = 3750 cm^2

6000x =3750 /:6000 (/: - podzielić obustronnie przez 6000)
x=0.625 cm
x w przybliżeniu = 0.6 cm

Odp:Jedno ogniwo powinno mieć szerokość równą ok 0.6cm
8 4 8