Odpowiedzi

2010-01-17T20:27:12+01:00
(20 + 40) / 2 = 30

Odp. Temperatura końcowa po wymieszaniu wynosiła 30 stopni.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T20:29:12+01:00
Od razu widać, że będzie to 30°C, ale zróbmy to porządnie.

Niech t oznacza ostateczną temperaturę...

C1 to ciepło oddane przez cieplejszą wodę
m1 to masa cieplejszej wody: m1 = 2kg
t1 to temperatura początkowa tej wody: t1 = 40°C
cw to ciepło właściwe wody - wartość nie będzie nam potrzebna
C1 = m1 * (t1 - t) * cw

C2 to ciepło otrzymane przez zimną wodę.
m2 to masa chłodniejszej wody m2 = 2kg
t2 to temperatura początkowa zimnej wody: t2 = 20°
C2 = m2 * (t - t2) * cw

C1 = C2

m1 * (t1 - t) * cw = m2 * (t - t2) * cw | / cw

2 * (40 - t) = 2 * (t - 20)
40 - t = t - 20
40 + 20 = t + t
2t = 60
t = 30°C
3 2 3