Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T20:30:55+01:00
1364r. - założenie Akademii Krakowskiej, koronacja Władysława Łokietka.
1370r. - śmierć Kazimierza Wielkiego. Koniec Dynastii Piastów.
1385r. - zawarcie umowy w krewie
1409r. - wybuch wojny z Krzyżakami
1410r. bitwa pod Grunwaldem
1411r. zawarcie pierwszego pokoju toruńskiego
1444r. - śmierć Władysława Warneńczyka
1454r. - rozpoczęcie wojny z Krzyżakami przez Kazimierza Jagiellończyka (jest to wojna trzynastoletnia)
1466r.-koniec wojny trzynastoletniej. Zawarcie drugiego pokoju toruńskiego.

Tyle miałam na lekcji. Nie wiem, czy o te wydarzenia Ci chodziło. =) Mam nadzieję, że pomogłam.
5 4 5
2010-01-17T20:33:21+01:00
1364r. Ufundowanie przez Kazimierza wielkiego uniwersytetu w Kr
1370r.Ludwik Węgierski Królem Polski
1385r.Unia w Krewie, Władysław Jagiełło królem
1409r.Początek bitwy z Krzyżakami
1410r.Bitwa pod Grunwaldem ( 15 lipca)
1411r.Pokój toruński
1444r.Bitwa pod Warną. Klęska i śmierć Władysława Warneńczyka
1454r.Inkorporacja Pomorza Gdańskiego i Prus do Korony Polskiej
1466 r.II pokój toruński
2010-01-17T20:36:20+01:00

1364r.-Poświęcenie katedry na Wawelu
1370r.Śmierć Kazimierza Wielkiego
1385r.-Zawarto umowę pomiędzy Władysławem Jagiełłą a panami polskimi i królową węgierską Elżbietą
1409r.-Wypowiedzenie Wojny przez krzyżaków
1410r.-Bitwa Pod Grunwaldem
1411r.Koniec wojny z Krzyżakami
1444r.Wyprawa na Turków
1454r.Wybuch wojny 13-letniej
1466 r.Pokój zawarty między polską i litwą, koniec wojny 13 letniej